9 sep. 2008

Klyshé

Jag känner igen den här känslan, den påminner mig om någonting jag kände för ungefär fyra år sen. På ett sätt är den så skrämmande lik, men på ett sätt är den helt unik. Jag gillar känslan. Trodde aldrig jag kunde känna så här igen, trodde aldrig jag skulle gilla att känna så här igen. Det är så härligt. Jag bara fnissar mig igenom dagarna samtidigt som jag svävar på moln. Okej, lite klyshigt kanske. Men vem fan gillar inte klyshé? ;D

Fika med kusinen om någon timme, dags att hoppa in i duschen nu. :)

Tja.

3 sep. 2008

RIP

Det går inte en dag utan att jag tänker på dig, och även om du inte längre finns här på jorden så kommer du alltid att finnas med mig. Det finns ingen gång då man pratar så gott om folk som vid ett sista farväl, och kanske är det inte så konstigt eftersom det är glädjen man vill minnas. Jag vill minnas allt, både glädje och smärta, som jag har fått uppleva med dig under de 19 åren jag fick ha dig i mitt liv. När jag ser tillbaka på åren som har gått känner jag bara glädje när jag tänker på dig och de minnen vi har tillsammans. Du är min morfar, den släkting som har stått mig närmast. Jag kommer aldrig glömma allt du har gjort för mig.
Jag ska inte vara rädd, för jag vet att genom endast en tanke så är jag hos dig igen. För bortom din vildaste fantasi, bortom dagens besvikelse, bortom allt det du flyr ifrån finns en plats. Platsen kan aldrig ses med blotta ögat, men finns bara en tanke ifrån dig och överträffar allt det som får dig att tvivla. Platsen är full av minnen och glädje. Paradiset kallar jag det, och det som tar mig till mitt paradis är tanken på dig.
Du har ni hittat din nya väg, låt ljuset leda dig hem. När jag känner mig redo kommer vi att ses igen.

Det tar ett tag att bearbeta allting. Dödsfall på dödsfall.. 3 inom loppet på typ tre månader. Hur mycket klarar en människa av?

R.I.P Lillemor, Morfar, Ilse. Så länge minnet finns lever ni vidare..

It is all so calm in this cold night air

Jag fick plötsligt en väldigt konstig känsla i magen. Har jag kanske tagit lite för lätt på saker och ting som har hänt det senaste, har jag levt för mycket i fantasin och glömt verkligheten helt och hållet? Allting har varit för bra för att vara sant, och det är just nu jag har insett att allting lika gärna kan vara en lek. En lek som jag absolut inte är på humör för att leka just nu..
Jag tror att jag är rädd för att gå vidare, att gå från något som funkar, som iallfall är lite bra till någonting jag inte vet ett smack om. Som mycket väl kan vara betydligt mycket bättre, eller betydligt mycket sämre. Jag är rädd att ge bort mig själv, att låta någon komma mig nära inpå. Jävligt dumt faktiskt. Vad har jag egentligen att förlora? Ett krossat hjärta är väl egentligen det värsta som kan hända.. Och läker inte allt med tiden så säg?
Jag tror jag känner för mycket för allting för mitt eget bästa...

Feeling like I know the words of a song I haven't wrote. A song of love, a song of hope, a song that guides me down this road.
A snowflake falls unto my cheek as I wake up from a distant sleep. I stand up dazed as I look around. What is this place that I've found?
The wind it chills as it fills the sky. The neighbors smiles as I walk by.. It is all so calm in this cold night air where the people sing without care.
Though I know not where I step I'll follow you until the death.

Tja.

2 sep. 2008

Kan man ha både turdag och otursdag i en dag?

Började med en jävligt grinig kärring på tåget hem från karlstad.. Kommer till karlstad station ungefär fem minuter innan tåget går och ska hämta ut våra biljetter som vi har köpt. Möts av den trevliga överraskningen att ena biljettautomaten är trasig och kön är milslång till den som fungerar. Vi hinner alltså inte hämta ut våra biljetter men går på tåget ändå.. (= otur) Tågvärden försöker tvinga oss att köpa nya biljetter, som dessutom skulle vara mycket dyrare än dom vi redan hade köpt. Kärringen ville både slänga av oss från tåget och skicka polisen på oss för att Sarah var otrevlig och jag satt och skratta. Ni kanske tycker det var ganska underligt av mig att sitta och skratta, men det gick faktiskt inte att göra något annat än att skratta åt hela situationen.. Hon var så fruktansvärt knäpp och hennes röst skar verkligen i öronen.. och då ska vi inte tala om hennes frisyr heller. haha.
Vi ringde iallafall SJs kundtjänst och fick reda på att vi inte alls behövde köpa några nya biljetter.. (= tur) Kundtjänsten ville dessutom prata med tågvärden, men hon vägrade det.. Kände sig förmodligen ganska knäckt.. Och att bli knäckt av två som är 20 år yngre kan inte vara en höjdare. ;D
Väl framme i gbg blev det lite mat, en del "modellbilder" av mig och Sarah och sedan träning. Jag var med så långt som till målvaktsuppvärmningen, sedan kände jag hur febern började komma krypandes och halsen gjorde väldigt ont (= otur), och av tidigare erfarenheter kände jag att det var likabra att gå av i tid..
På tåget hem kom det kontrollanter som nog allra helst ville ge mig böter eftersom jag inte hade stämplat mitt kort i rätt tid. Lyckades dock snacka mig ur det och slapp 1200 i böter. (= tur)
Det handlar bara om att se oskydlig ut och verka jäkligt korkad så funkar det. :D Iallafall denna gången..
Frågan är bara, kan man ha både turdag och otursdag i en dag, eller kallas det bara en helt vanlig dag då?


Tja.

Trevlig helg! :D

Helgen var bra! Började med att Johnny och Peter anlände från karlstad i fredagskväll. Fick inte mycket gjort under kvällen mer än att kolla lite oseriöst på en film och mest bara hänga, men det var trevligt det med.
Lördag började med ett besök i stan så att småstadspojkarna fick känna på det riktiga stadslivet lite.. Efter lite shopping, lunch och slutligen en fika var det dags att återvända hem igen för att sedan åka till kungsbacka för lite bowling.. Kan ju passa på att tillägga att ingen utav pojkarna var något att hänga i granen där.. ;D Sarah tog första plats medan jag tog plats nummer två, följt utav Johnny, Peter och sist men inte minst Hanna.. Peter kan ju glädja sig åt att han vann speed shootingen iaf.. ;D
Igår vaknades det match i jönköping, huskvarna.. En trevlig liten roadtrip så där.. :D Vann iallafall matchen med 10-6 om jag minns rätt, alltid trevligt med vinst! :D Fint folk på läktaren är alltid trevligt också, även om jag var sjukt nervös.. :P
Efter matchen åkte vi med Peter och Johnny till Karlstad för att spendera några sista timmar tillsammans innan det var dags att skiljas åt igen.. :) Spanade en film och umgicks lite innan det var dags för sängen.. Imorse intogs det frukost på ett café i karlstad innan det var dags att bege oss till tåget för att åka hem och träna.. :)
För att dra en slutsats av det hela så har det varit en mycket, mycket, mycket trevlig helg och jag bara längtar tills jag får besöka karlstad igen.. :D
Tja.

29 aug. 2008

Finbesök

Jag känner att jag har tappat glöden för bloggandet. Det är liksom inte kul längre.. Herregud, bloggen som var min livskamrat innan.. Äh, är nog bara i en svacka, och så tror jag att jag mår för bra för att ha någonting att skriva typ. Det är så mycket lättare att klaga, konstigt nog... Tänkte försöka dra till med en positivt inlägg idag iaf.. :P

Imorgon kommer det finbesök från Karlstad. Det ser jag fram emot väldigt mycket. Frågan är bara vad man ska hitta på. Måste ju visa det bästa av göteborg, på knappt två dagar.. Good luck! ;D Efter en liten vistelse här i storstaden åker nog jag och Sarah med dom upp till karlstad för att sedan ta tåget hem på måndag nån gång.. Mycket trevligt, och jag måste faktiskt erkänna att jag gillar karlstad riktigt mycket. Frågan är om det är stan som gör det eller allt skönt folk som finns där..? :D

Längesen jag kände mig så här fri faktiskt. Jag kan liksom inte sluta le. Jag älskar livet helt enkelt! Jag har en del aningar om vad det kan bero på, och jag hoppas innerligt att det håller i sig, tja.. låt säga föralltid.. :D
"fri som en fågel, fri som en fågel.." lalalalalalala.... :D

Nej, nu blev jag helt plötsligt väldigt trött, och dessutom så börjar ju sex and the city nu, så jag avrundar nog här. Ju snabbare jag somnar, desto snabbare kommer värmlänningarna också.. :D

så, godnatt! Tja!

28 aug. 2008

Bulgarien

Tisdag - ankomsten
Blir hämtad av Sarah och hennes mamma 04.15 för att åka till flygplatsen. 06.45 tar planet riktigt mot Bulgarien, Sunny beach. Väl framme på hotellet runt 11, var det dags att byta om till bikini för att sedan leta upp havet. Efter en ganska lång promenad lyckades vi hitta stranden och en mysig liten restaurang då klockan började dra sig mot lunch.. :)
Efter några timmar på stranden begav vi oss hemåt igen, gjorde oss iordning, åt lite middag för att sedan fira med lite champange att vi äntligen var framme. :D Efter att ha bekantat oss med våra grannar lite, som förövrigt var ganska puckade, druckit lite bubbel, lite baccardi breezer och lite martini anlände våra vänner - Amanda a, Amanda p, Tobbe, Emanuel, Alle och Ronny. Festen satte igång på riktigt och vi begav oss ner mot stan. Frankys, Las palmas och Fenix bjöd på en hel del underhållning. Mer detaljer än så minns jag faktiskt inte.. :D

Onsdag - pusskalas
Blir väckt utav Sarah tio i tio, fortfarande lika full som när jag gick och la mig kvällen innan. Dags att inta lite frukost på hotellet för att sedan inta stranden. Idag upptäckte vi dessutom att det fanns en betydligt kortare väg att gå på ca 5 minuter istället för 30.. :D Låg på stranden fram till 16-17 tiden ungefär för att sedan gå och äta lite mat med våra vänner på grannhotellet. :) Fick även köpt biljetter till tre olika fester som grabbarna bus ordnade 120 leva - 600 kr. Beach party, kinky night och skum party. Lät ganska lockande så vi slog till helt enkelt. :)
Kvällen fortsatte sedan med förfest följt utav ganska mycket tid spenderandes på frankys där Sarah ställde till pusskalas med bartenden Jakob. Hon såg ut att ha rätt trevligt faktiskt. ;D Annars var kvällen ganska vanlig. Roligt festande helt enkelt! :D

Torsdag - Beachparty och charterhora
Morgonen såg likadan ut som dagen innan. Frukost på hotellet följt av stranden där vi träffade några trevliga tyskar att spela lite volleyboll med. :D Återvände sedan hem för att göra iordning oss lite för att sedan bege oss bort till grabbarna bus och beachpartyt som inte alls var lika roligt som vi hade förväntat oss. Fick lite gratis mat och några gratis drinkar. Sedan begav jag mig någon annan stans medan resten av gänget började bråka hej vilt.. Efter att ha varit borta på lite trevligare saker än massa bråk kände jag att det var dags att leta upp mina vänner, vilket var svårare än jag någonsin hade kunnat tro. Efter ett tag letande mötte jag Sarah och Tobbe på hotellet, som inte verkade ha haft ens hälften så trevligt som jag, förutom Sarah kanske en stund.. ;D
Efter att ha hittat mina friends hängde jag och Sarah på Jocke till den glade viking. Jag och Sarah kom dock bara halvvägs innan vi mötte Danny och följde med honom istället för att köra lite sanning och konsekvens och för att sedan bli kallade charterhoror för att vi inte ville ligga med en mycket motbjudande kille. Vi blev då istället smutsiga, äckliga och inte värda ett skit... Förstår faktiskt inte riktigt hur vissa killar resonerar.. :P
Efter ett tag när vi hade tröttnat på alla påhoppen begav vi oss hem till oss i sällskap med Hampus och det hela slutade med att jag hade haft en mycket trevlig kväll iaf. :D

Fredag - Kinky night och fight
Samma visa denna morgonen, förutom att vi fick sällskap av Hampus, charterhoran själv och en annan kille. Dom tröttnade dock ganska snabbt på havet så vi gick iställe till iskar och badade och spelade lite volleyboll där.. :)
Jag och Sarah gick sedan hem för att kolla på film innan vi var tvugna att göra oss iordning inför kinky nighten på grabbarna bus som började klockan 8. Det hela slutade med att vi somnade och vaknade kvart över 8. Oduschade och sandiga efter dagens vistelse på stranden. Insåg ganska snart att det inte var någon idé att stressa, för vi skulle ändå inte hinna.. Vi gick istället och åt lite middag, köpte lite vin för att sedan bege oss till frankys följt av den glade viking. Vet inte riktigt vad som hände där, men jag och Sarah började bråka så först sprang hon iväg och sedan sprang jag iväg för att ta en promenad runt hela sunny beach typ, vilket jag aldrig skulle göra om helt själv igen. Så mycket skumma typer.. Blev glad när en svensk kille som såg normal ut kom fram och började prata med mig, tänkte att jag kanske hade fått lite sällskap. Men hans enda tanke var att få ner mig på stranden och sätta på mig. Jag tacka ganska snabbt nej till hans erbjudande, drog mig loss ur hans grepp och sprang därifrån. Irrade omkring en stund innan jag hittade hem igen.

Lördag - en stukad fot och ett långt besök på toaletten
Kanske en utav kvällarna jag har minst minnen från.. inte för att jag var för full, utan för att det hände för lite helt enkelt.. Det jag minns mest var att jag trampade snett på ett trappsteg och stukade foten. Det gjorde faktiskt fruktansvärt ont och den är fortfarande svullen.. Min vanliga otur.. :P Slutade iallafall med att alla ville gå hem väldigt tidigt, och jag var inte alls sugen på att dra mig än, så jag satt kvar och snackade med en kille som tydligen hade gått på samma skola som jag, i samma korridor.. o vi hade aldrig sett varann innan. det var lusigt.. :P Iallafall, från det att jag reste mig från stolen för att halta hem är allting svart.. vet inte alls vad som hände för jag hade inte druckit något på kanske två timmar.. det var lite lusigt.. När jag kommer tillbaka till hotellrummet börjar minnet komma tillbaka igen och jag minns att jag gick in på toaletten....

Söndag - Dans på baren så det skriker om det
.... vaknar upp raklång på toalettgolvet runt tio tiden av att Sarah ringer min mobil.. förstår inte alls hur jag har hamnat där, men med lite eftertanke kommer jag på att jag faktiskt gick in dit det sista jag gjorde kvällen innan, och hade förmodligen däckat där.. lite lusigt.. ryggen värkte en del när jag vaknade iallafall.. konstigt nog. :P
Vi begav oss iallafall ner till stranden som vanligt för att sedan gå hem, göra oss iordning osv osv ovs. Sarah bröt dock mönstret denna kväll eftersom hon hade åkt på en jädra halsfluss.. inte så kul.
Iallafall, dom andra anlände till vårat rum för att förfesta lite, sedan blev det frankys och las palmas följt av den glade viking där jag och amanda a var ganska crazy med ett ganska milt uttryck.. Dansade på baren till klockan började närma sig 06.30 då vi kände att det var dags att bege oss hemåt igen.. Efter ett dopp i poolen skildes våra vägar för att få någon timmes sömn iallafall.. :D

Måndag - skumparty
Dagen började likadant som alla andra, dvs på stranden.. :)
När kvällen började närma sig gav vi oss iväg till grabbarna bus där en buss sedan skulle hämta oss för att ta oss till skumparty.. Det började med att vi mest satt och hängde och ångrade oss att vi hade åkt dit.. Så fort skummet drog igång blev det andra bullar dock.. Jäklar va kul det var faktiskt.. :D
Efter skumpartyt begav jag och sarah oss hemåt för att byta kläder, sedan blev det ett ganska snabbt besök på frankys för att sedan fortsätta på viking där det var min och sarahs tur att vara lite crazy nu.. :D Mycket trevligt även denna kvällen, som dessvärre var den sista. Efter besöket på viking blev det lite fyllekäk i form av mcdonalds med jocke, ewlind och hela det kungsbackagänget. Jag måste faktiskt erkänna att dom har godare cheeseburgare i bulgarien än vad vi har i sverige.. :D

Tisdag - Hemresa och 10 000 meters klubben
Dagen började inte riktigt som dom andra, utan innan vi begav oss till stranden var vi tvugna att packa ner alla våra tillhörigheter. När det var gjort var det raka vägen ner till stranden för att inta de sista soltimmarna. När klockan började närma sig 17.00 var det dags för mig och sarah att bege oss hemåt igen. Byta om, duscha av oss all sand och salt för att sedan fixa det sista innan bussen som skulle ta oss till flygplatsen anläde 17.50. Träffade även jakob där, bartendern som sarah hade ett litet hångelkalas med om ni minns?, så umgicks lite med honom innan det var dags att boarda planet som skulle ta oss hem till regniga sverige igen. Jag tror inte jakob kan någon annan mening än att han måste joina 10 000 meters klubben med någon av mig eller sarah, det spelar tydligen inte så stor roll vem, bara han kommer med i klubben.. Dessa killar alltså. Jag och sarah tackar ganska snabbt nej till erbjudandet men det vägrade han att lyssna på så han fortsatte sitt tjat tills dom äntligen satte på en bra film på planet som han blev helt inne i och lät och faktiskt vara hela flygresan hem. Det var skönt.. :D

Nu kände jag att det blev lite dåligt där i slutet, men jag orkar helt enkelt inte skriva mer.. Minnet sviker lite och orken ligger på botten just nu.. :)
Men i det stora hela så var det en riktigt lyckad resa och jag ångrar inte en sekund att vi åkte. :D
Följderna från resan har varit mer än bra dom också, tacka vet jag karlstad!

Tja!

25 aug. 2008

Bloggtorka

11 augusti senast.. jag känner mig dålig.. inte ens en uppdatering om hur det var i bulgarien.. men det kommer vill jag lova! :D Det är bara så mycket, och ganska svårt att komma ihåg allting.. :) Så fort jag har tid ska jag ta tag i det där och tillfredsställa era lässinnen mer än ni någonsin kan föreställa er.. ;D okej, förvänta er inte för mycket nu bara.. :D

Träningsläger i fritsla i helgen iallafall.. Riktigt kul om jag ska vara ärlig. Så fruktansvärt skönt att få träna igen.. Inte för att jag vet om jag får träna än iofs, men det kändes bra.. Helt okej iaf.. :D sista träningen, internmatch, kände jag mig så gott som helt frisk. Då var jag lycklig! :D
Efter träningslägret var det typ bara hem och vända för att hoppa på tåget som skulle ta mig och Sarah till karlstad för att bekanta oss lite med staden och för att träffa Hampus lite.. :)

mer än så här blir det inte just nu faktiskt. :)
tja.

11 aug. 2008

28 timmar

Om ca 28 timmar blir jag hämtad för att åka till flygplatsen, och jag har inte ens börjat packa än.. inte ett genidrag kanske.. men o andra sidan så har jag ju ganska mycket tid imorgon.. efter jobbet och efter träningen vill säga... så mycket tid insåg jag just att det kanske inte var.. men bättre med lite tid än ingen alls... right?
Ni kanske tycker jag är knäpp som inte har börjat packa redan, när jag nu har så lite tid imorgon, men nu är det så att jag har bott i min systers lägenhet den senaste veckan eftersom dom tar en tripp ute i europa och någon måste ju ta hand om kissen under tiden.. :)
Ska nog börja skriva en packlista nu, så jag har någorlunda koll på vad som ska med imorgon när det är dags att ge sig på resväskan. Helst hade jag velat lösa mysteriet med den försvunna cdspelarn också, annars kan det bli rätt tyst i rummet under förfesten.. bad! äh.. det lär väl lösa sig på något sätt.. kanske... :)
nej, som sagt.. packlista var det innan det är dags att inta sängen.. :)

Jag tror jag kommer sakna när jag är borta.. det är bra tror jag. fast jag hatar när jag tänker på det andra, jag fixar det liksom inte. tanken på det gör mig spyfärdig. får helt enkelt försöka fokusera på det bra. som att det är mysigt och luktar gott.. och kanske några bra minnen från förr.. typ torpet.. "torpet, torpet, torpet.." kan kanske bli min räddning... :)

Men åh, vad kul jag o Sarah kommer ha! :D
Tja!

9 aug. 2008

Destination unknown

Mycket som händer nu samtidigt som det är helt dött. Mycket rör sig inom mig och jag snurrar runt som en galning för att hitta en del svar till saker och ting.
Snart beger jag mig, med sällskap av Sarah, till soligare breddgrader. Om tre dagar för att vara exakt. Lucky us! Jag tror inte ens jag kan beskriva med ord hur fruktansvärt skönt det ska bli att få komma iväg en stund.. dock bara en vecka. Men hellre en rövare i polen än en polare i röven, som man brukar säga... kanske inte.. kanske fel sammanhang också. whatever(cool). Skönt ska det bli iallafall!

You said: I think I know how you're feeling.
And I replied: I don't think so at all, cus then we wouldn't be here. A reuniting over a cup of coffee, trying to recal.
What have we done to each other and tell me, dear, where did we go wrong? Did we grow apart or did we just not grow together? Living our dreams.
Tell me what you're thining and guide me. Where do we go from here?
Do our ways converge or do they seperate to nowhere? Destination unknown.

Det var mysigt ikväll! Smells good!

Tja!

3 aug. 2008

39.6 graders feber

Ligger hemma och är sjuk igen.. Tröttsamt.. Mår inte alls bra just nu faktiskt.. Svetten rinner om mig och magen gör så fruktansvärt ont att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Ryggen och huvudet ska vi inte ens tala om. Har inte lyckats få i mig mer än en halv macka och en halv tallrik gyllenmust med knäckebröd på två dagar trots att magen skriker efter mat. Dessvärre gör illamåendet det näst intill omöjligt att äta.
Det går inget bra på tv heller och jag orkar verkligen inte gå fram och sätta på en film.. Kanske får bli en film på datan.. torkel i knipa kanske.. Den är kul..
Kände att det blev lite väl mycket klaga här nu.. kanske dags att sluta skriva då.. :)

tja!

28 juli 2008

Jag är en vampyr

Det här börjar bli jobbigt nu och jag förstår faktiskt inte varför jag utsätter mig för det.. Det är absolut helt och hållet mitt eget fel att jag känner så här nu, och jag vet vad jag skulle ha gjort annorlunda för att inte stå här som ett frågetecken nu. Hur kan man vara säker på vilka känslor som betyder vad?
Jag tänker fram och tillbaka på för- och nackdelar i hopp om att bli lite klokare men det enda jag har kommit fram till är att det är slöseri med tid att tänka på det hela tiden, eftersom jag inte kommer fram till någonting. Tänker oftare på fördelarna än nackdelarna. Undra om det är för att det finns fler fördelar eller för att det är roligare och inte ens i närheten lika jobbigt som att tänka på nackdelarna.. Om jag ändå hade vetat.. Jag kanske borde skriva en lista..
Ena sekunden är jag så glad och mår så bra medan sekunden efter känner jag mig bara obekväm, svartsjuk och vill helst bara fly landet.

Jag har hittat en ny favoritlåt. Markus Krunegård - Jag är en vampyr. Den är så fruktansvärt sjukt bra faktiskt. Lyssnat på den om och om igen nu, o det känns som om jag aldrig kan tröttna på den. Det klingar så fint i mina öron och jag blir alldeles glad.. Jag är nog kär i låten, om man kan vara det.. :)
Lyssna själva...

http://www.youtube.com/watch?v=yGNvjAWaRhA

vem blir inte ful i sextio watts ljus? Tja!

24 juli 2008

Ett steg mot friheten

Att göra nyckelknippan lite mindre kanske är ett steg lite närmre friheten. Nog för att jag är skapligt fri redan, men ändå känner jag mig fast på något vis. Som om jag inte äger hela mig. Att banta nyckelknippan några gram kanske gör att jag får tillbaka mitt lillfinger åtminstone...? En liten bit på vägen, men processen kommer bli lång, om jag någonsin kommer lyckas helt.
Har aldrig riktigt tänkt så här innan, men nu känns det faktiskt ganska bra. Att ett par nycklar kan göra så mycket. Nu när dom har legat av ett tag är det dags att göra sig av med dom helt. Jag är redo! I think...

tja!

17 juli 2008

No name

En del jobb i veckan.. Ganska tråkigt faktiskt.. Fått sprungit två gånger denna veckan också.. Bara två gånger kvar nu då med andra ord.. Förmodligen fredag och söndag.. Känns bra! :)
Spännande när det drar igång med laget igen o alla tester o se om det har gett någonting med mina små rundor. Vore konstigt annars kan tyckas..
Luggen är klippt och resan är så gott som bokad! Fint! Annars har jag väldigt mycket emot anonyma kommenterare, speciellt sånna som enbart kommenterar för försöka vara.. hm.. jag finner inget ord.. Men ni berör mig inte iaf, tycker mest att det är fruktansvärt löjligt och slöseri med tid från eran sida.. Framförallt fegt skulle jag vilja säga.. Förstår liksom inte riktigt poängen med det, så berätta det gärna för mig när ni ändå bestämmer er för att kommentera. Vore kanske en idé.. Lite utanför eran "hoppa-på-och-försöka-göra-ledsen-ram", men visst är det alltid kul med lite nya grejer?

I'm out, tja!

13 juli 2008

För svårt för att förstå?

Vissa personer förstår verkligen inte när det är dags att släppa taget, medans vissa inte alls förstår när det är dags att ta taget.. Just nu känner jag att jag borde placeras i den sist nämnda gruppen.. tror jag.. Fast frågan är om jag vill ta taget.. Bra fråga skulle jag vilja säga..
Mest irriterande r iaf dom som vägrar släppa. Hur svårt är det att förstå "Jag vill inte ha någonting med dig att göra!"...?

Godnatt, Tja!

12 juli 2008

En bra vecka helt enkelt

Känner mig ganska nöjd med veckan som gått faktiskt.. Har inte gjort speciellt mycket men ändå har den varit väldigt mysig.. Har spenderat en hel del tid hemma med familjen vilket jag inte har gjort på väldigt många år.. Och träningen känner mig jag extra nöjd med.. I onsdags blev det cykling 1,5 mil, igår cyklades det 2,2 mil och idag har jag sprungit 5 km + lite intervaller.. Imorgon blir det nog också löpning 5 km, om inte lite mer.. det beror på hur mina ben känns efter veckans tidigare pass.. :D Låren blir rätt sega av att cykla på högsta växeln hela tiden ska jag tala om för er.. :D
Imorgon blir det 20 års fest också och jag har en bra känsla inför det. Känns faktiskt som att det kommer bli riktigt roligt.. Fast jag borde nog inte heller ha för höga förväntningar, då kommer jag bergis bli besviken.. o hur kul är det att bli det på en skala? :D

yeye. nu ska jag nog klippa lugg tror jag.. Känner att jag behöver en förändring i tillvaron.. Kommer förmodligen inte alls bli så som jag har föreställt mig, men som sagt.. en förändring, o det är alltid kul.. :D

Har du lust att ge min instruktioner på hur du fungerar?
tja!

8 juli 2008

Mot alla fyra vindar

Ingen fågel förflyger sig hit i min undanskymda vrå, ingen svart svala som bringar längtan, ingen vit mås som bebådar storm.
I klippornas skugga håller min vildhet vakt, färdig att fly för minsta rassel, för nalkande steg.
Ljudlös och blånande är min värld, den saliga.
Jag har en port mot fyra vindar. Jag har en gyllende port mot öster - för kärleken som aldrig kommer, jag har en port för dagen och en annan för vemodet, jag har en port för döden - den står alltid öppen.

Sex and the city

Har fått klagomål på att jag inte har skrivit på länge, men jag vet inte riktigt vad jag ska skriva.. Känner mig så tom på något vis.. Det kommer liksom inga ord ur mig.. Tuff sits... :P
Idag vankades sex and the city med Sarah, en mycket sevärd film måste jag säga.. Som ett längre avsnitt av serien, och serien finns det ju inte mycket att klaga på.. Det är som en sannings enlig sagovärd.. hur det nu går ihop..

Tja.

4 juli 2008

En perfekt sommardag.

Idag har varit en bra dag, trots omständigheterna. Började med att mamma väckte mig klockan elva. Hade visst somnat på soffan med kläderna och tvn på. Var en tuff kväll/natt igår så jag hade väl inte riktigt orken att flytta in till sängen kan jag tro. Blev iallafall väldigt förvånad när jag insåg att jag hade somnat där. :)
Iallafall, vi begav oss ut till sommarnstugan som ligger på en ö ute vid näset. Syster och hennes pojkvän hade äran att få följa med också. Åt lite frukost där ute, löste lite korsord, spelade lite tp och hade det faktiskt riktigt trevligt. Skönt att bara vara familjen lite efter allt som har hänt o så. :) Och det fina vädret var ju inte helt fel det heller.
Efter att ha kommit hem runt halv 8 fixade mami lite kött och potatiskroketter, för att jag sedan skulle bege mig ut och spela lite basket med Hanne och Nojken. Mycket trevligt. :) Efter ett tag kom tobbe och hälsade på också, då blev det ännu trevligare. :D Efter en del basketspelande, longboardåkande och ganska seriöst snack började det bli dags att dra sig hemåt. Och nu sitter jag här. Glad för att jag har mina vänner. :) Kanske låter lite klyschigt, men utan dom hade jag nog aldrig lyckats ta mig igenom det här. :)
En perfekt sommardag helt enkelt, trots omständigheterna..

På något sätt känner jag mig dum som skrattar och är så glad, trots att det bara har gått en dag. Men samtidigt så vet jag att du aldrig hade velat se mig ledsen. En klump i magen påminner mig ständigt om att jag aldrig mer kommer få se dig eller prata med dig. Det finns så mycket mer jag ville ha sagt till dig.
Du var så kall, men såg så lugn och fridfull ut när du låg där. Bilden susar förbi gång på gång, och konstigt nog så blir jag nästan lite glad av den, samtidigt som det gör ont. Du kommer alltid att finnas med mig. :)

27 timmar sen, känns som en evighet..
Tja.

3 juli 2008

Orättvisan har segrat

Jag finner inget positivt i det här. Jag har vänt och vridit på det flera gånger om för att försöka se det ur en positiv synvinkel, som vissa påstår att det går att göra med allt. Ni har fel. Visst, jag kan erkänna att jag har lärt mig en del utav det här, skaffat mig nya erfarenheter. Fast sen måste jag också tillägga att jag hade mått mycket bättre utan den här erfarenheten. Aldrig hade jag kunnat tro att det fanns så mycket tårar i mig.
Det sägs att man får fina ögon av att gråta mycket, jag tycker bara dom blir röda...

2 juli, 23.15. Jag kommer aldrig att glömma dig. Du kommer alltid att ha en del av mitt hjärta. Jag älskar dig.
Hejdå.