Helvetes jävla skit. Jag fixar inte mer. Det funkar inte, och allting krånglar. Någon frivillig att skjuta mig? Annars gör jag det själv. helvetesjävlaskitfittfan.
Jag säger som cake sa en gång: Kan karman ändra riktning snart?
Och det nästan värsta är att jag gör allting i onödan. Jag har försökt tänka att det för med sig något positivt oavsett. Vilken lögn. Så här bitter var längesen jag var.
Skjut mig!
Who decides which route we take?
12 okt. 2009
11 okt. 2009
Dom kom till mig
Jag har gått igenom alla högar med viktiga papper fyra gånger nu i hopp om att hitta mina betyg. Inklusive mammas alla viktiga papper. Resultatlöst. Visst hittade jag betyg.. Men inte mina, utan mammas gamla betyg låg där prydda med treor, fyror och femmor. Frustrationen blev rätt påtaglig och hade jag bara velat så hade jag nog kunnat börja gråta. Inte att förglömma är pappas insatts att ta sig upp på vinden och gå igenom mina påsar med gamla skolgrejer. Ifall dom hade råkat slinka med där. Fast det hade dom såklart inte.
Hoppet om att hitta dom började sakta med säkert att rinna av mig och planeringen för morgondagen som förmodligen hade gett mig magsår började äga rum. Ringa skolan, jobba, fixa kopior, fylla i papper, göra färdigt i illustrator, åka till skolan, köpa frimärken.. Och förhoppningsvis hunnit träna också.
Jag var inte alls speciellt sugen på en sådan dag imorgon så jag började leta på lite ställen där jag var absolut säker på att mina betyg inte kunde ligga. Småkollade lite i bokhyllan i vardagsrummet, bland telefonkatalogerna.. meeen, ingenting där. Sen hittade jag en telenorpåse, och kom på att jag hade lagt lite papper där som var viktiga att komma ihåg vart dom låg.. Mest papper som rörde sig om ett gammalt telenorabonnemang dock.
MEN..
...
DÄR LÅG DOM! JAG HITTADE MINA BETYG!!
O jävlar vad det pirrade i magen när jag hittade dom. Det kändes precis som den djupaste förälskelse. Jag gick runt o skrattade för mig själv i ungefär tio minuter, och fortfarande kommer det små fnitter i intervaller.
Är det detta som kallas att vara lycklig? :D
Nu har jag iallafall bestämt mig för att lägga dom i min mapp med mina viktiga papper, så att jag vet vart jag har dom i fortsättningen.
Hoppet om att hitta dom började sakta med säkert att rinna av mig och planeringen för morgondagen som förmodligen hade gett mig magsår började äga rum. Ringa skolan, jobba, fixa kopior, fylla i papper, göra färdigt i illustrator, åka till skolan, köpa frimärken.. Och förhoppningsvis hunnit träna också.
Jag var inte alls speciellt sugen på en sådan dag imorgon så jag började leta på lite ställen där jag var absolut säker på att mina betyg inte kunde ligga. Småkollade lite i bokhyllan i vardagsrummet, bland telefonkatalogerna.. meeen, ingenting där. Sen hittade jag en telenorpåse, och kom på att jag hade lagt lite papper där som var viktiga att komma ihåg vart dom låg.. Mest papper som rörde sig om ett gammalt telenorabonnemang dock.
MEN..
...
DÄR LÅG DOM! JAG HITTADE MINA BETYG!!
O jävlar vad det pirrade i magen när jag hittade dom. Det kändes precis som den djupaste förälskelse. Jag gick runt o skrattade för mig själv i ungefär tio minuter, och fortfarande kommer det små fnitter i intervaller.
Är det detta som kallas att vara lycklig? :D
Nu har jag iallafall bestämt mig för att lägga dom i min mapp med mina viktiga papper, så att jag vet vart jag har dom i fortsättningen.
Told ya!
Vi vann. O vi gjorde det med stil. Siffrorna skrevs 8-3 till FBC
Göteborg vid slutsignalen. Ett rättvist resultat enligt mitt tycke..
Men vad vet egentligen jag, en enkel piga.. :) Nu väntar en härlig
bussresa fylld med seger hem. Jag misstänker ett stopp på mcd
också.. Vilket firande!
Göteborg vid slutsignalen. Ett rättvist resultat enligt mitt tycke..
Men vad vet egentligen jag, en enkel piga.. :) Nu väntar en härlig
bussresa fylld med seger hem. Jag misstänker ett stopp på mcd
också.. Vilket firande!
On the way..
Sitter på bussen ner till staffanstorp i skåne nu. Måste medge att
jag är ganska så trött efter nattens sömnbrist.. Inte för att jag
på något sätt var ute o slira igår, jag kunde helt enkelt inte
somna. De klassiska fyllesamtalen från diverse kompisar gjorde inte
hela bli-trött-och-somna-in-processen mycket lättare.
Nu har jag pluggat in lurarna o tänkte försöka somna till
skönmusik. Det behövs!
jag är ganska så trött efter nattens sömnbrist.. Inte för att jag
på något sätt var ute o slira igår, jag kunde helt enkelt inte
somna. De klassiska fyllesamtalen från diverse kompisar gjorde inte
hela bli-trött-och-somna-in-processen mycket lättare.
Nu har jag pluggat in lurarna o tänkte försöka somna till
skönmusik. Det behövs!
I know
Tiden är knapp och det är en hel del grejer som kärvar.. Jag hittar inte mina betyg, fatasin tryter och kreativiteten har gått i ide. Någon sorts högre makt eller något liknande vill inte att jag ska göra det här. Och just därför ska jag göra det. Trotsa alla de sortes makter som finns. Jag vet att chanserna är små, men bara genom att försöka vinner jag mycket. Jag måste bara komma på en plan B.
--
Idag blev det förlust med hela svenska folket, imorgon blir det vinst i staffanstorp med hela challs. Jag vet det.
--
Idag blev det förlust med hela svenska folket, imorgon blir det vinst i staffanstorp med hela challs. Jag vet det.
10 okt. 2009
Hej och välkomen!
Hej och välkomen till hajk. Idag ska vi prata om hästar. Men inte vilka hästar som helst, utan floooodhästar.
5 okt. 2009
3 okt. 2009
Nice
Jag drömde att vi var på träningsläger i Thailand. Det var awesome! Jag tror jag ska föreslå det för KP.
1 okt. 2009
Raukar, bra skit
Long time, no update.. Men så är det ibland.
Jag har vigt mitt liv åt att sitta o pilla i Illustrator och Indesign the last days. sömnigt. Mina ögonfransar kittlar mig på tårna nu. Det går mer framåt än bakåt iaf.
Inte att förglömma är vår allas alfapet. Vilken grej. Superkul!
Speciellt när man får mycket poäng. typ, raukar = 288 poäng. Boooyah!
Jag har vigt mitt liv åt att sitta o pilla i Illustrator och Indesign the last days. sömnigt. Mina ögonfransar kittlar mig på tårna nu. Det går mer framåt än bakåt iaf.
Inte att förglömma är vår allas alfapet. Vilken grej. Superkul!
Speciellt när man får mycket poäng. typ, raukar = 288 poäng. Boooyah!
26 sep. 2009
My little angel
Jag har alltid sagt lite på skämt att Emelie är trög. Idag blev det uppenbart att det faktiskt är sant. Hennes hjärnkapacitet funkar inte för alfapet.. Fast jag älskar henne ändå! :D
Imorgon är det match. Jag är laddad.. Tror jag.
Imorgon är det match. Jag är laddad.. Tror jag.
22 sep. 2009
Fold
Något gick visst lite fel. Jag blev rödhårig. Åtminstone lite.. Fast än så länge trivs jag. :)
--
Jag måste erkänna att allt jag hade planerat inte riktigt har gått som det borde. Fast tiden är inte ute riktigt än. Och nu har jag långhelg/minisemester, kalla det vad du vill, så jag hoppas att jag hinner klart med allt. Jag ska hinna klart med allt. Självdisciplin, kom till mig!
21 sep. 2009
18 sep. 2009
Nice
Idag är det fredag = nice
Idag ska jag se Håkan = nice
Idag ska förhoppningsvis trion samlas igen för första gången på väldigt, väldigt länge = HUR NICE SOM HELST!
Idag ska jag se Håkan = nice
Idag ska förhoppningsvis trion samlas igen för första gången på väldigt, väldigt länge = HUR NICE SOM HELST!
15 sep. 2009
Days will pass
Det blev storstilat. Flickan som lekte med elden var riktigt bra. Fast jag avslutade inte kvällen så, för än är klockan bara barnet och jag kommer med största sannolikhet hinna hitta på lite fler hyss innan det är dags att säga godnatt. :)
Jag tänker inte tjata mig till kontakt, det känns överflödigt. Att säga en sak men att mena en annan finns inte riktigt med på min världskarta. Jag tycker det är skittråkigt, och kommer förmodligen tycka att det känns jättekonstigt imorgon. Men det är ditt val, du trodde att det var bäst så och eftersom jag inte vill ge dig för höga förhoppningar har jag inget annat val än att respektera det. Ändrar du dig är du välkommen att tala om det för mig. Deal?
Jag tänker inte tjata mig till kontakt, det känns överflödigt. Att säga en sak men att mena en annan finns inte riktigt med på min världskarta. Jag tycker det är skittråkigt, och kommer förmodligen tycka att det känns jättekonstigt imorgon. Men det är ditt val, du trodde att det var bäst så och eftersom jag inte vill ge dig för höga förhoppningar har jag inget annat val än att respektera det. Ändrar du dig är du välkommen att tala om det för mig. Deal?
14 sep. 2009
Kreativeteten, kom till mig!
Jag är ledig i två dagar nu. Det ska bli skönt. Dags att ta tag i sakerna jag inte har hunnit med när jag har jobbat. Låta kreativiteten flöda! Leta upp all gammal kunskap i alla program jag bör använda mig av. Det ska bli kul, jag ser fram emot det.
Jag tänker dessutom att jag avslutar kvällen storstilat med förhandsvisning av Flickan som lekte med elden. Tjusigt!
Tiger Lou är så jävla bra. Sjukt jävla bra!
Jag tänker dessutom att jag avslutar kvällen storstilat med förhandsvisning av Flickan som lekte med elden. Tjusigt!
Tiger Lou är så jävla bra. Sjukt jävla bra!
8 sep. 2009
The bell is ringing
Jag tänker på de personer jag har förlorat. På de vänner jag inte längre har kvar, och de vänner jag håller på att glida ifrån.
Jag tänker på min morfar. Jag saknar honom mer än jag någonsin kunde föreställa mig att jag kunde sakna någon. Det gör ont.
Jag tänker på Hanne, hur mycket jag saknar att ha henne nära. My beloved little sister!
Det var inte så här jag ville att det skulle bli, och jag tänker verkligen inte sitta och titta på när allting faller mig ur händerna. Vad hände med den envisa och viljestarka delen av mig? Dog den? Isåfall är det dags att påbörja återupplivningsarbetet nu.
Klockan har ringt: Jag måste bryta mina dåliga vanor, ta tag i saker.
Kort och gott; Sluta vara sån jävla slacker!
Jag tänker på min morfar. Jag saknar honom mer än jag någonsin kunde föreställa mig att jag kunde sakna någon. Det gör ont.
Jag tänker på Hanne, hur mycket jag saknar att ha henne nära. My beloved little sister!
Det var inte så här jag ville att det skulle bli, och jag tänker verkligen inte sitta och titta på när allting faller mig ur händerna. Vad hände med den envisa och viljestarka delen av mig? Dog den? Isåfall är det dags att påbörja återupplivningsarbetet nu.
Klockan har ringt: Jag måste bryta mina dåliga vanor, ta tag i saker.
Kort och gott; Sluta vara sån jävla slacker!
Changes?
Det var kul i lördags. Jag trivdes halvbra i klänningen. Jag skulle nog kunna tänka mig att ge det en chans till. Kanske att jag en dag blir en riktig klännings-tjej.


4 sep. 2009
Livet är människans bästa tid
På lördag är det klubbfest med cocktail/röda mattan tema, och därför har jag dagen till ära inhandlat mig en klänning som kom att bli den första att pryda min garderob. Det ska bli väldigt spännande att bära den. En riktig festblåsa i svart! Fräscht. Förmodligen kommer jag dock inte se lika speciell ut som kom kommer känna mig. whatever.
Egentligen vill jag ju helst inte vara arg. Fast jag är det ändå. Pisst som ett svin. Eller besviken skulle nog passa in bättre som beskrivning på mitt sinnestillstånd när jag tänker på det. Du är en av mina bästa vänner, och just har du betett dig så jävla illa att jag knappt vet om jag känner för att kalla dig för vän. Inte just nu iaf. Vissa tycker att jag ska svälja min stolthet och skita i det, fast det tycker inte jag. Så det tänker jag heller inte göra.
Många bäckar små.
Egentligen vill jag ju helst inte vara arg. Fast jag är det ändå. Pisst som ett svin. Eller besviken skulle nog passa in bättre som beskrivning på mitt sinnestillstånd när jag tänker på det. Du är en av mina bästa vänner, och just har du betett dig så jävla illa att jag knappt vet om jag känner för att kalla dig för vän. Inte just nu iaf. Vissa tycker att jag ska svälja min stolthet och skita i det, fast det tycker inte jag. Så det tänker jag heller inte göra.
Många bäckar små.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
