Jag har precis varit och tränat lite innebandy, vilket jag fann väldigt underhållande.. Förutom att jag fick ont i mina tånaglar. Dags för en klippning snart gissar jag. Hade dom inte redan varit blåa så hade dom bergis varit det nu iallafall.
Nu sitter jag och väntar på att pappa ska visa sig vara vid liv så vi kan gå ner till garaget och plocka fram cykeln, och framförallt se så att den fungerar som den ska. Jag vill att han ska komma nu, för jag vill soooova!
Varför jag absolut måste ha fram cykeln nu, en måndagskväll klockan elva är för att jag ska cykla till gymmet (och köra spinning, hähä) imorgon med Hanne, klockan sju(!!!). Och det hade vart en fördel om jag:
för det första hade den stående på tomten när jag vaknar
för det andra vetat att den har överlevt vargavintern.
Så nu önskar jag att far min kunde vakna och gå till jobbet. För jag tror iallafall att han jobbar natt. Hoppas!
Godnatt, i förskott.
26 apr. 2010
25 apr. 2010
Bye Bye-party
Igår var det utflyttningsfest hos Krook, det var trevligt. :) Snart lämnar hon oss och flyttar till norrköping..
Norrköping, vad är det jämfört med göteborg?
Det kommer iallafall bli tråkigt och jag tror att jag kommer att sakna henne lite. Hon är rolig den där Krook.
Idag har min syster skaffat blogg, det gjorde mig lite glad och varm i hjärtat. Hon är rolig, så jag tror att hennes blogg kan bli en succé. Kanske blir hon en ny blondinbella, fast en rödjerrie då. Det hade vart trevligt, för då hade jag kanske kunnat få lite pengar av henne som tack för hjälpen för att jag har hjälpt henne med en och annan sak.
I vilket fall som helst, klicka HÄR för att komma till rödjerrie.
Norrköping, vad är det jämfört med göteborg?
Det kommer iallafall bli tråkigt och jag tror att jag kommer att sakna henne lite. Hon är rolig den där Krook.
Idag har min syster skaffat blogg, det gjorde mig lite glad och varm i hjärtat. Hon är rolig, så jag tror att hennes blogg kan bli en succé. Kanske blir hon en ny blondinbella, fast en rödjerrie då. Det hade vart trevligt, för då hade jag kanske kunnat få lite pengar av henne som tack för hjälpen för att jag har hjälpt henne med en och annan sak.
I vilket fall som helst, klicka HÄR för att komma till rödjerrie.
22 apr. 2010
Kooooorp
Snart är det dags för korpmatch. Jag är astrött, men det ska bli kul ändå. Jag har laddat med lite plättar.
Idag var en asjobbig dag på jobbet. Det kom två bussar och vi var överkörda, sen slutade det aldrig rulla. Men gött att det inte var dött för en gångs skull. :)
Idag var en asjobbig dag på jobbet. Det kom två bussar och vi var överkörda, sen slutade det aldrig rulla. Men gött att det inte var dött för en gångs skull. :)
21 apr. 2010
20 apr. 2010
Om han får, får jag
Om Joakim får äta pannkakor med grädde till frukost får väl jag äta kladdkaka med mango till kvällsmat.. :D
19 apr. 2010
Spännande aska
Imorgon ska det regna aska sägs det. Undra om man blir alldeles sotig om man går ut då. Spännande!
Jag tycker faktiskt att hela den här vulkan grejen är ganska intressant och lite roligt. Mindre roligt för dom som vill flyga någonstans.. hähä.
Jag tycker faktiskt att hela den här vulkan grejen är ganska intressant och lite roligt. Mindre roligt för dom som vill flyga någonstans.. hähä.
17 apr. 2010
Yllestrumpor
Det sitter en tjej brevid mig på andra sidan gången i bussen. Hon har
ganska schysst stil. Lackleggins, nån laxrosa tröja, skinnjacka och
ett par helt okej ankelpumps.. I dom här helt-okej-pumpsen har hon ett
par gråa yllestrumpor. BIG NO NO!
Vad tänkte hon med där?
Jag har lust att gå fram till henne o säga:
1. Välj ett par svarta strumpor.
2. Välj ett par ankelstrumpor alternativt tunnstrumpor.
3. Skippa strumporna.
ganska schysst stil. Lackleggins, nån laxrosa tröja, skinnjacka och
ett par helt okej ankelpumps.. I dom här helt-okej-pumpsen har hon ett
par gråa yllestrumpor. BIG NO NO!
Vad tänkte hon med där?
Jag har lust att gå fram till henne o säga:
1. Välj ett par svarta strumpor.
2. Välj ett par ankelstrumpor alternativt tunnstrumpor.
3. Skippa strumporna.
Jag tänkte att jag skulle försökt ta en bild på det, men insåg att
jag aldrig skulle lyckas göra det diskret nog. Synd!
Hon kommer från och med nu att vara känd i mitt register som the girl
without any class, what so ever..
Och ja, jag blev så upprörd att det var värt ett blogginlägg.
15 apr. 2010
Körp
Idag var det seriepremiär i korpen. Eller iallafall för mig, alla andra började förra veckan, men då kunde inte jag vara med. Vi vann i vilket fall som helst med 12-0 mot Familjen, och Challs är fortfarande obesegrade. Score!
Jag lyckades näta två gånger. Med tanke på att jag inte har haft på mig mina fotbollsskor på typ tre år så måste jag ändå säga att min insats var helt okej.. :)
Sjuuuuukt roligt att få spela lite fotboll igen dessutom, som jag har saknat det! :)
--
Jag vet inte riktigt vad som hände, men jag sökte just 6 olika kurser. På distans.
1. Grafisk design 1
2. Webbdesign och grafisk design 1
3. Digital bildbehandling
4. Att skriva för webben och interaktiva medier
5. Geografi
6. Psykologi - personlighetspsykologi
Finn två fel.
Geografi och Psykologi passar inte riktigt in. Men geografi har jag aldrig läst, mer än det lilla man läste i grundskolan, så jag tänkte att det kanske kan vara kul o kunna lite. Och psykologi tycker jag är så hiskeligt intressant. :)
Det ska bli spännande att se om jag kommer in på någon.
Jag hoppas det.
Jag lyckades näta två gånger. Med tanke på att jag inte har haft på mig mina fotbollsskor på typ tre år så måste jag ändå säga att min insats var helt okej.. :)
Sjuuuuukt roligt att få spela lite fotboll igen dessutom, som jag har saknat det! :)
--
Jag vet inte riktigt vad som hände, men jag sökte just 6 olika kurser. På distans.
1. Grafisk design 1
2. Webbdesign och grafisk design 1
3. Digital bildbehandling
4. Att skriva för webben och interaktiva medier
5. Geografi
6. Psykologi - personlighetspsykologi
Finn två fel.
Geografi och Psykologi passar inte riktigt in. Men geografi har jag aldrig läst, mer än det lilla man läste i grundskolan, så jag tänkte att det kanske kan vara kul o kunna lite. Och psykologi tycker jag är så hiskeligt intressant. :)
Det ska bli spännande att se om jag kommer in på någon.
Jag hoppas det.
14 apr. 2010
Bra låt
"I can't belive what you said to med
last night when we were alone
You threw yout hands up
Baby you have up, you gave up
I can't belive how you looked at me
whit your James Dean glossy eyes
in your tight jeans with your long hair
and your cigarette staines lies
Could we fix you if you broke?
And is your punch line just a joke?
I'll never talk again
oh boy you've left me speechless
you've left me speechless, so speechless
And I'll never love again
oh boy you've left me speechless
you've left me speechless, so speechless
I can't belive how you slurred at me
with your half wired broken jaw
you popped my heart seams
on my bubble dreams, bubble dreams
I can't belive how you looked at me
whit your Johnnie Walker eyes
He's gonna get you and after he's through
there's gonna be no love left to rye
And I know that it's complicated
but I'm a loser in love
so baby raise a glass to mend
all the broken hearts
of all my wrecked up friends
I'll never talk again
oh boy you left me speechless
you've left me speechless, so speechless
And I'll never love again
oh friend you've left me speechless
you've left me speechless, so speechless
And after all the drinks and bars that we've been to
would you give it all up?
could I give it all up for you?
And after all the boys and the girls that we've been through
would you give it all up?
could you give it all up?
if I promise to you boy
That I'll never talk again
And I'll never love again
I'll never write a song
Won't even sing along
I'll never love again
So speechless
you left me speechless, so speechless
why you so speechless, so speechless?
Will you ever talk again?
oh boy, why you so speechless?
You've left me speechless
Some men may follow me
but you choose death and company
Why so spechless? Oh oh oh."
last night when we were alone
You threw yout hands up
Baby you have up, you gave up
I can't belive how you looked at me
whit your James Dean glossy eyes
in your tight jeans with your long hair
and your cigarette staines lies
Could we fix you if you broke?
And is your punch line just a joke?
I'll never talk again
oh boy you've left me speechless
you've left me speechless, so speechless
And I'll never love again
oh boy you've left me speechless
you've left me speechless, so speechless
I can't belive how you slurred at me
with your half wired broken jaw
you popped my heart seams
on my bubble dreams, bubble dreams
I can't belive how you looked at me
whit your Johnnie Walker eyes
He's gonna get you and after he's through
there's gonna be no love left to rye
And I know that it's complicated
but I'm a loser in love
so baby raise a glass to mend
all the broken hearts
of all my wrecked up friends
I'll never talk again
oh boy you left me speechless
you've left me speechless, so speechless
And I'll never love again
oh friend you've left me speechless
you've left me speechless, so speechless
And after all the drinks and bars that we've been to
would you give it all up?
could I give it all up for you?
And after all the boys and the girls that we've been through
would you give it all up?
could you give it all up?
if I promise to you boy
That I'll never talk again
And I'll never love again
I'll never write a song
Won't even sing along
I'll never love again
So speechless
you left me speechless, so speechless
why you so speechless, so speechless?
Will you ever talk again?
oh boy, why you so speechless?
You've left me speechless
Some men may follow me
but you choose death and company
Why so spechless? Oh oh oh."
13 apr. 2010
Jag älskar våren
Våren är här på riktigt. SWEET! Jag vet att jag alltid tjatar om hur mycket jag gillar snö, och det gör jag. Jag älskar snö. Men med det sagt behöver jag ju inte gilla våren. Right..? För den älskar jag också, och sommaren med. Yeah.
Det är så nice o gå ute och inte behöva frysa, att vara tvungen att ha solglasögon på sig för att se någonting, att kunna vika upp byxorna och gå ut utan jacka. Och framförallt åka longboard!
Man får så mycket energi, blir så mycket gladare och mår så mycket bättre. O tanken på att sommaren, när man kan åka longboard barfota, gå runt i shorts och linne och bada dygnet runt inte är långt borta gör det hela lite, lite bättre.
Det är så nice o gå ute och inte behöva frysa, att vara tvungen att ha solglasögon på sig för att se någonting, att kunna vika upp byxorna och gå ut utan jacka. Och framförallt åka longboard!
Man får så mycket energi, blir så mycket gladare och mår så mycket bättre. O tanken på att sommaren, när man kan åka longboard barfota, gå runt i shorts och linne och bada dygnet runt inte är långt borta gör det hela lite, lite bättre.
Inte ens en ärta
Jag kan knappt tro att det är sant. Jag sov som en Gud i natt, och är utvilad som aldrig förr. Inte ens en ärta under madrassen hade kunnat förstöra min sömn.
Snart är det dags för jobb. Kort dag. Det ska faktiskt bli skönt. :)
Sen blir det förhoppningsvis lite longboard med klåda. Det hade varit kul! :) Klåda är bra. :)
Snart är det dags för jobb. Kort dag. Det ska faktiskt bli skönt. :)
Sen blir det förhoppningsvis lite longboard med klåda. Det hade varit kul! :) Klåda är bra. :)
Väldoftande manick
Har ni sett den där töntiga reklamen där en giraff-mamma har två vildsvin som söner, o så gnäller hon om att det luktar så illa att ha två ungdomar i huset, så hon har köpt någon manick som sprutar ut god lukt en gång i halvtimmen.. vet ni?
En sån manick iallafall, eller något liknande, har pappa köpt till mig och ställt ut i min friggebod, eftersom det lätt kan bli lite unket här inne eftersom jag inte har någon fungerande ventil. O jäklar va den luktar. O den luktar gott. Som en sommardag, minst sagt. Jag kände det redan långt utanför friggen när jag gled in på min longboard för några minuter sen. Och av någon konstig anledning fylldes jag med lycka när jag kände doften. Jag hoppas det gör att jag kan sova gott i natt, för nu är jag väldigt trött.
--
Jag vet vad jag ska göra, jag vet hur jag ska göra det, och jag ska klara det. Även om jag så skulle behöva bygga upp Rom med mina bara händer.
Jag vet vad jag vill, stensäkert!
En sån manick iallafall, eller något liknande, har pappa köpt till mig och ställt ut i min friggebod, eftersom det lätt kan bli lite unket här inne eftersom jag inte har någon fungerande ventil. O jäklar va den luktar. O den luktar gott. Som en sommardag, minst sagt. Jag kände det redan långt utanför friggen när jag gled in på min longboard för några minuter sen. Och av någon konstig anledning fylldes jag med lycka när jag kände doften. Jag hoppas det gör att jag kan sova gott i natt, för nu är jag väldigt trött.
--
Jag vet vad jag ska göra, jag vet hur jag ska göra det, och jag ska klara det. Även om jag så skulle behöva bygga upp Rom med mina bara händer.
Jag vet vad jag vill, stensäkert!
12 apr. 2010
God morgon!
Jag vaknade imorse klockan 05.45 utan att det kändes som om jag hade
sovit över huvudtaget, men ändå var jag ganska pigg. Jag ställde om
klockan till 06.15 utan att lyckas somna om.. Nu sitter jag på bussen
på väg till jobbet och börjar bli ganska trött. Jag kan inte
riktigt förstå hur jag ska orka hela dagen..
Jaja, nu börjar solen lysa iaf o det är snart dags att sätta på mig
mina shades..
sovit över huvudtaget, men ändå var jag ganska pigg. Jag ställde om
klockan till 06.15 utan att lyckas somna om.. Nu sitter jag på bussen
på väg till jobbet och börjar bli ganska trött. Jag kan inte
riktigt förstå hur jag ska orka hela dagen..
Jaja, nu börjar solen lysa iaf o det är snart dags att sätta på mig
mina shades..
--
Nu har jag kastat iväg bollen så långt jag bara kan. Öppnat mig,
blottat mig och gjort mig sårbarast i världen. Yeahy, lucky me!
7 apr. 2010
Långbård invigning
Idag blev det årets longboard invigning. O kul var det! I like. Synd bara att mitt knä är fuckat så jag knappt kunde kicka.. Det bara mååååste bli bra nu när värdet börjar ge med sig och gruset börjar försvinna från vägarna.
yeah.
yeah.
6 apr. 2010
Svull
Idag har jag shoppat med min syster. Det jag kom hem med var följande:
- Ett par slitna ljusa jeans i modell boyfriend
- Ett par svarta lite glansigare jeans i modell slim
- En sjal
- Tre par glasögon
- En t-shirt modell marin där det stod något på franska som jag inte förstod. (jag tror jag ska använda mig av googles översättningsverktyg o ta reda på det innan jag börjar använda den.)
5 apr. 2010
Kul, trevlig, rolig och helt fantastisk
Summering av helgen:
Igår var jag astrött och hade ont på hela högersidan av kroppen + vänstra ringtån. Idag är jag lite piggare men har fortfarande ganska ont, fast inte så mycket i tån längre. Jag hoppas det går över snart, o gör det inte det så är jag ganska lycklig ändå faktiskt.
- En andra plats i dumleslaget
- En utvisning, en assist och ett mål
- En stukad tumme
- Ett vridet knä
- Alldeles för lite sömn
- Alldeles för mycket mat
- En så gott som perfekt kväll hos Tina
- STRESS
- Ett fett påskägg
- En fet påskpåse med godis och ett presentkort på 500 kr.
Igår var jag astrött och hade ont på hela högersidan av kroppen + vänstra ringtån. Idag är jag lite piggare men har fortfarande ganska ont, fast inte så mycket i tån längre. Jag hoppas det går över snart, o gör det inte det så är jag ganska lycklig ändå faktiskt.
2 apr. 2010
Den snällaste jag mött
Jag satt o pilla lite medan jag väntade på bussen med väskan strax framför mig och iphonen därimellan. Jag observerade mycket noggrant att jag la den där så att jag absolut inte skulle glömma den. Bussen kom o jag gick på, började rota i fickorna efter telefonen men
kunde ej finna den.. Till min stora förskräckelse såg jag den ligga kvar där på bänken alldeles solo. Paniken sped sig i kroppen när dörrarna stängdes. Jag flög då fram till busschauffören med endast klubborna i handen. Väskan stod alltså kvar på golvet i bussen med min andra telefon och plånbok i. Då fick jag panik igen.
Tur var att busschauffören snällt öppnade dörrarna för mig, lät mig springa ut och sedan dessutom väntade på mig. Det är den snällaste chauffören jag har vart med om. O då kanske ni förstår vilka fittor dom brukar vara..
Strax efter att jag hade kommit på bussen igen med alla mina tillhörigheter i välbehåll gasar bussen på, varpå jag flyger baklänges och över väskan som gjorde fälleben på mig. Tur var att
jag fortfarande hade mina klubbor kvar i handen och kunde rädda mig med dom.
Med allas ögon på mig gick jag och ställde mig i skamvrån o skämdes, men var ändå lite nöjd över min enmansshow..
Och härmed har jag återigen konstaterat att jag inte riktigt funkar
som jag ska under stress.
kunde ej finna den.. Till min stora förskräckelse såg jag den ligga kvar där på bänken alldeles solo. Paniken sped sig i kroppen när dörrarna stängdes. Jag flög då fram till busschauffören med endast klubborna i handen. Väskan stod alltså kvar på golvet i bussen med min andra telefon och plånbok i. Då fick jag panik igen.
Tur var att busschauffören snällt öppnade dörrarna för mig, lät mig springa ut och sedan dessutom väntade på mig. Det är den snällaste chauffören jag har vart med om. O då kanske ni förstår vilka fittor dom brukar vara..
Strax efter att jag hade kommit på bussen igen med alla mina tillhörigheter i välbehåll gasar bussen på, varpå jag flyger baklänges och över väskan som gjorde fälleben på mig. Tur var att
jag fortfarande hade mina klubbor kvar i handen och kunde rädda mig med dom.
Med allas ögon på mig gick jag och ställde mig i skamvrån o skämdes, men var ändå lite nöjd över min enmansshow..
Och härmed har jag återigen konstaterat att jag inte riktigt funkar
som jag ska under stress.
Nu är dagen snart slut, o skönt är det. Jag tror, utan minsta överdrift, att det här har vart den längsta dagen i mitt liv.. Men den har vart trevlig och vi avslutade den med ytterligare en 5-0
seger. Festligt!
1 apr. 2010
Min helg
Min helg ser ut på följande sätt:
Fredag:
07.30-13.00 - Sekretariat-jobb på dumleslaget
14.00 - Match
ca. 16.00 - Påskmiddag i kungsbacka
21.00 - Samling i lundbystrand
21.40 - Match
Lördag:
12.00 - Match
14.00 - Påsklunch på Dälavägen
18.40 - Match
ca 20.00 - Middag hos Tina McLean följt av utgång
Söndag:
08.00 - Sekretariat-jobb på Dumleslaget
12.00 - ev. final
Vad hände med ledigheten på helgen?
Fredag:
07.30-13.00 - Sekretariat-jobb på dumleslaget
14.00 - Match
ca. 16.00 - Påskmiddag i kungsbacka
21.00 - Samling i lundbystrand
21.40 - Match
Lördag:
12.00 - Match
14.00 - Påsklunch på Dälavägen
18.40 - Match
ca 20.00 - Middag hos Tina McLean följt av utgång
Söndag:
08.00 - Sekretariat-jobb på Dumleslaget
12.00 - ev. final
Vad hände med ledigheten på helgen?
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)







