3 okt. 2010

300 riksdaler

Helgen var en enda stor trevlig tillställning. Det började med att jag och Tina gick till la sombritas (heter det så?) på Linné i fredags och käkade lite tapas och drack rosé. Sedan mötte jag upp amanda, amanda och några till på avenyn för att fortsätta kvällen.

Lördag vaknade vi lite halvsega men pallrade oss upp ganska snart ändå. Jag åkte och hälsade på mamma i några timmar för att sedan åka hem o göra mig iordning för ännu en utekväll med Tina. Våra planer sket sig ganska brutalt så det slutade med att jag åkte hem till min syster istället och förfestade lite med henne och Jossan innan vi begav oss till Sticky. På Sticky var det kul och Jossan fick ett ragg. hähä.
När klockan började närma sig halv fem började jag bli trött och ville bege mig hemåt. Jag ringde då min taxi jag hade förhandlat lite med på vägen in till Sticky och blev hemkörd från Grönsakstorget till Lindome för ynka 300 riksdaler. Jag kommer förevigt att känna stor tacksamhet till taxichauffören som i bilen på väg till Lindome insåg att han kanske hade gett mig ett lite väl bra pris, men sa att han är en som håller vad han har lovat. Tack tack!

Idag vaknade jag inte förrän 13.39.. oops. Rådde om katterna lite innan jag begav mig för att hälsa på mamma igen. Efter visiten gick jag hem till Elin där det var kanelbullsbak så det stod härliga till. Satt o tjöta lite, åt en kanelbulle och skrattade hysteriskt åt Sara och hennes klyfta.

Nu sitter jag här, trött efter helgens händelser trots att jag sov bort halva dagen idag, och tänkte sätta på 2012. Trots att jag har hört mest dåligt om den så känns det ändå som en film som man borde ha sett, så nu är det dags!

1 okt. 2010

Ingen jävla aning

Fan. Jag har sån sjuk beslutsångest. Någon av dom värsta känslorna som finns. Jag vet inte alls vad jag ska göra, och ännu mindre vet jag hur jag ska kunna ta reda på det.
Jag har skrivit listor med för och nackdelar, jag har dividerat olika möjligheter med diverse människor och tänkt så jag har fått huvudvärk. But still, JAG HAR INGEN JÄVLA ANING.

Det känns som att det blir fel hur jag än kommer att göra. Inte ens magkänslan kan hjälpa mig. Allting känns bara fel.

Helst vill jag bara kräkas.

Jag önskar att det kunde ramla ner en lapp från himlen imorgon när jag går till jobbet. På denna lappen skulle det stått svart på vitt vad jag ska välja, hur jag ska gå till väga och vad som kommer att hända.

Jag tror jag går och gräver ner mig ett litet tag.

Sa jag att jag inte hade någon som helst jävla aning?

29 sep. 2010

I can't wait

Idag har jag tagit ett ganska stort steg. Nu har jag bara ungefär två, eller kanske tre, saker kvar att göra innan jag får den förändringen jag vill ha och lyckan kommer bli total. I can't wait! :D

Idag ska jag in till stan med Amanda o ta ett par glas. Det ska bli hur trevligt som helst faktiskt. Det var väldigt längesen jag träffade henne nu.

28 sep. 2010

A place to hide

Om bara ett par minuter ska jag bege mig hem till Slemon och mysa lite. Det ska bli mysigt, jag behöver mysa lite.

--

Jag undrar. undrar undrar undrar. Helst så vill jag inte tänka, så jag försöker hålla mig sysselsatt så att jag lyckas undvika dom tankarna jag inte vill tänka. Det är inte så lätt alla gånger när man har ett jobb där man inte behöver använda hjärnan eller en hobby man inte ens vill gå till..

hej då.

25 sep. 2010

Jag vill ha kaffe!

Varför i hela fridens namn öppnar pressbyrån klockan nio när jag är på väg till jobbet nu och är i stort behov utav kaffe?!
Mmmmm, pressbyråns kaffelatte.. Jag får drömma mig bort lite så länge ist.

Ps. Jag har blivit en riktig kaffekärring
Ps2. Jag är trött

23 sep. 2010

Pro

Idag har jag köpt en MacBook Pro. hihihohohaha. Den är fräääääsch! :D

19 sep. 2010

En dagstur till Afrika

Farlig lejonhane jagar kyckling

Zebror på savannen

Hungrig elefant käkar sten

Tillfredsställd noshörning direkt efter pök (ja, vi såg när dom pökade)

Förvirrad giraff

Schimpansen, tydligen våran närmsta släkting

Tiger var tvungen att svalka sig lite p.g.a den enorma hettan i Afrika

Två konstiga djur som sprang runt på savannen

16 sep. 2010

Bara nio?

Är klockan bara nio? Jag är ju dödstrött vafan. Men klockan nio känns lite väl tidigt att krypa till kojs va?
Jag kanske borde passa på att plugga lite eller något, fast jag är rädd att jag kommer somna under videolektionen.

En sån som jag har fruktat

Jag har en sak att bekänna.
Jag trodde aldrig det här om mig.
Jag har blivit en nörd.
Jag har blivit en som jag så länge har fruktat.
En riktig jävla idolnörd!
Japp, där sa jag det högt. Klockan 2o.oo sitter jag bänkad framför tvn. Och jag älskar det.

8 sep. 2010

hej

Egentligen skulle jag bara vilja spy galla över all skit som pågår, men vad tjänar det till egentligen? Alla hamnar väl i små svackor då och då I guess. Nu ska jag bara försöka få det att förändras..

hej.

Godnatt

Nu jävlarimig ska jag sova. Disa har ropat att jag ska komma o lägga mig i sängen ett par gånger nu, så det är väl bäst att jag lyder henne så hon inte hugger mig i tårna. Min lilla katt-skatt.

3 sep. 2010

Hösten är här

Jag har gjort lite av en undersökning de senaste dagarna. Varje kväll när jag har kommit hem runt ettsnåret har jag gått in i köket med bestämda kliv för att kolla vad temperaturen ligger på.
I måndags låg den runt tio grader, i tisdags likaså. I Onsdags var det bara sju grader och idag var det hela vägen nere på sex grader celsius. Och i morse, runt halv tio, var det bara elva grader ute. Jisses.
Slutsatsen av denna undersökning är följande: Hösten är här.

Men som jag och Elon sa förut, det ska bli ganska mysigt med höst faktiskt. När man kan ha mössa, tumvantar, en go halsduk och massa andra mysiga kläder. Sen så är det ju ganska fint när löven blir gula och röda också.

På tal om Elon så har vi haft en heldag inne i stan idag. Det var väldigt trevligt och jag fick köpt en del trevliga saker dessutom.
Såsom:
  • Ett par typ helt nya converse på second hand som jag aldrig ens har sett i Sverige. Dom var inte ens lite slitna under + att dom fortfarande luktade nytt gummi inuti. (ja, jag luktade i dom, men enbart för att se vilket skick dom befann sig i)
  • Ett prickigt linne
  • Ett vitt linne
  • Sju par örhängen
  • En sjal
  • En BH
  • En kjol
  • En foundation
  • Ett solpuder
  • Armband
  • En räkmacka
Efter äventyret på stan åkte vi hem till Elon för att återigen ta plats i hennes soffa o snacka skit så som bara vi kan. I lööööööve it!


Imorgon ska jag tillbaka till läkarn för att se om mykoplasman har gett med sig. Jag hoppas det så jag kan få träna igen. Sedan ska jag jobba och sen får jag se vad som händer. Det känns ganska skönt att inte ha något alls planerat, och bara få göra precis det jag känner för. :)
Kanske att jag går lite catwalk här hemma för mig själv i min friggebod med mina nya grejer. Förutom räkmackan, för den ligger i magen.

31 aug. 2010

Elon

Jag undrar när Elin kommer hem. Det borde vara idag. Jag måste träffa henne och berätta min plan. Hon kommer bli så stolt över mig. Och så måste vi dricka vin, för det är vi bäst på. Fast jag vill inte träffa henne egentligen, för hon kommer vara så brun så jag börjar gråta.

24 aug. 2010

Från och med nu tänker jag bara skratta

Jag har aldrig i hela mitt liv varit med om att en vuxen karl beter sig så fel. Bryter mot alla världens regler vad gäller vett och etikett. Det är pinsamt. Jag verkligen skäms för honom. Japp, pinsamt rent ut sagt.
Med närmare eftertanke så tänker jag inte låta honom dra ner mig i hans träsk. Jag är fan starkare än så. Han har gjort fel, så otroligt jävla fel, men efter att ha vänt och vridit på det ett tag har jag nu insett att detta faktiskt bara ger mig nya möjligheter..
Jag har absolut ingenting att förlora, ingenting värt att offra för en sån skitstövel..
Från och nu tänker jag bara skratta åt det.

Skratta faran rakt i ansiktet HA HA HA HA, som Simba säger.

21 aug. 2010

Fuck it

Jag önskar att jag var tillräckligt stark för att våga sluta. Göra något annorlunda bara för mig.. Men jag är en feg jävla skit.

19 aug. 2010

Challs far till hufvudstaden (nästan)

Imorgon bär det av till Stockholm, eller ja, Nykvarn.. Men det ligger tydligen nästan i Stockholm. Lite söder om bara. Vi ska spela Go & gla cup. Jag tycker att det ska bli:
  • Roligt
  • Trevligt
  • Spännande
  • Kul
  • Förmodligen lite jobbigt.. ansträngande alltså
Nu har jag precis packat klart. Det blev inte riktigt lika mycket som till Båstad, men ändå två väskor. Mitt mål var att klara mig på en väska, och kanske ta ryggsäcken så jag kan ha den till matcherna. Fast jag glömde ryggsäcken hos Mamma när jag precis var där o hämtade lite grejer och orkar inte gå tillbaka igen, så jag fick ta båda bagarna istället. Vad som bör tilläggas är att jag faktiskt har packat ner både kudden och sovsäcken i väskorna också, så egentligen hade jag säkert klarat mig på en väska, men eftersom jag ändå måste ha en som jag kan ha till matcherna var det lika bra att packa i båda.
Fast jag tror ändå att jag har med mig lite för mycket grejer.
Typ:
  • fem par trosor
  • tre par skor
  • lite för mycket t-shirts och linnen
Men man vet aldrig vad som händer där uppe i närheten av hufvudstaden. Bäst att vara förberedd på allt. + att det är gött att ha lite valmöjligheter, typ kunna matcha trosorna med matchkläderna eller om man kissar i brallan.

åh neeeeeej, skit också. Jag kom just på att jag glömde mina pannband hos mamma. Jaja, jag får väl kanske köpa några imorgon innan vi åker eller något.

--

Just det, idag har jag gjort R2. Det var ganska kul faktiskt. :)

15 aug. 2010

Mer svinto åt folket

Jag brukar allt som oftast få höra att jag har fint hår, o med fint hår menar de flesta mjukt, omedgörligt bebishår. det kanske är fint att titta på dess glans eller känna på dess mjukhet, men det är ett helvete att hantera. Jag har tresemmé att tacka. Tresemmé schampoo, balsam och hårinpackning har hjälpt mig från mina svintodagar. Men ack vad jag ångrar mig bittert varje gång jag ska sätta upp det eller försöka få luggen ur ansiktet.
Mer svintohår åt folket!

12 aug. 2010

Om jag får som jag vill

Stängning tre avklarad. Fyfan va bra vi var också. Dom kommer älska oss imorgon när dom kommer sömndruckna klockan åtta och inser att vi har gjort allt det som är tråkigt och tar lång tid. :D

Jag har kollat min mail helt frenetiskt idag, men jag bara måste göra det en sista gång. Inte för att jag tror att jag har fått det jag vill ha vid den här tiden på dygnet, speciellt inte när det var fem minuter sen jag kollade den senast.

Jag tror inte resten av den här veckan kan bli annat än bra med alla mina favoriter.. jippie. Ett mail eller telefonsamtal på det hade gjort mig lyckligast i världen. Om jag får som jag vill förstås.

Nu ska jag måla mina naglar, sen blir det one tree hill.

11 aug. 2010

Mer beroende av one tree hill än snus

Hemkommen från en död stängning.. fräscht. Efter både ett kärleksfullt sms och röstmeddelande från min underbara man kan jag somna gott till one tree hill nu..

Jag är nog fan mer beroende av one tree hill än av snus. Dom borde dedikera ett avsnitt åt mig, eller en hel säsong. Minst.

Godnatt. Hej.

10 aug. 2010

Challs goes Båstad

Jag har fått vissa klagomål om att jag är dålig på att uppdatera, bland annat av min kära vän Elin. Men vem har tid med sånna här fjanterier när det faktiskt händer saker i livet? Men för din skull Elin så tänker jag berätta historien om när challs (älvstranden) åkte till Båstad, med Oskar Linnros i bakgrunden så du blir extra glad.

Det var fredag 6 augusti och Joakim körde ner mig till Mölndal station där jag skulle bli upphämtad av Cissi 10.45. Jag proppade in min års-stora packning i bilen och tog plats i framsätet (elin och anna hade vart snälla o sparat det åt mig, det tackar jag för) och färden ner mot Båstad kunde börja. Vi hann köra i ungefär en kvart innan vi bestämde oss att det var dags för ett stopp för att inhandla diverse resetillbehör. Jag inhandlade:
  • En baguette med räkor
  • En Loka
  • En påse salt och blandat
  • Två snusdosor
Väl framme i Båstad packade vi in oss i skolan som vi skulle bo på, bäddade våra sängar (självuppblåsbart liggunderlag, kudde och sovsäck) bytte om till matchkläder, gick till systemet, gick och spelade match i världens sämsta (tennis)hall med sandpapper som golv, mot Hjärnarp som vi vann med 1-0.
Segerglada vandrade vi tillbaka till skolan, knäppte den första, och vaskade givetvis en också, samtidigt som vi började laga tacos. När maten stod på bordet började inkilningen av Gäfvert, Sparris, Pettson och Amanda. Lyckan flödade i takt med att alkoholen gjorde sitt jobb. Vi började bli redo för fest och styrde stegen mot det hederliga Peppes Bodega. Och där, mina vänner, är det inget annat än ordentlig fest med tusen innebandymänniskor. Ni borde testa, hur kul som helst!

På lördag vaknade alla runt niotiden lite så där halvpigga. Åt lite frukost, så gott som det gick ner åtminstone, blev lyckliga när vi såg att det var sol och blå himmel (vilket skulle betyda att vi fick spela utomhus idag), gick till havet för ett snabbt dopp och vandrade sedan upp mot planerna som ligger ca två minuters gångväg bort. Spelade match mot Ingelstad/Växjö och vann med 3-1, kollade på Pixbo för att sedan åter gå ner till havet. När klockan tickat på ett tag gick vi tillbaka till skolan, gjorde vår kära tacos, gick tillbaka till planerna och spelade match mot Falkenberg som vi vann med 6-0, och vi var klara som segrare i gruppen. Återigen vandrade vi segerglada tillbaka till skolan för att duscha, göra oss snygga som bara challs kan, knäppa några goa och sedan återigen bege oss till Peppes Bodega.

Även på söndagen var det match klockan elva, så vi släpade oss upp runt nio tiden, åt frukost, blev olyckliga när vi såg att det regnade ute (vilket skulle betyda att vi fick spela inomhus, denna gången i en riktig hall dock). FC Helsingborg stod för motståndet i kvartsfinalen. Vi piskade upp dom ganska enkelt och resultatet blev 5-1 till oss. En timme senare var det dags för semifinal mot Pixbo i sandpappershallen. Den förlorade vi dock med 5-2, som sig bör med tanke på att Pixbo spelar i Elitserien o vi bara i division 1. Men jag tycker ändå att vi bjöd på ett hyfsat motstånd.
Goa o glada (bara lite bittra efter förlusten) och med värk i varenda lem var det dags att börja packa för att bege oss hemåt igen.

Nu räknar jag ner dagarna till Båstad Outdoor Open 2011.