tja!
29 maj 2008
From the moment I met you
tja!
26 maj 2008
Cypern, födelsedag, bal
Hände mycket roliga grejer där.. Fyllde bland annat år, tatuerade mig och.. eeh.. resten bör nog inte nämnas här. :D
Imorgon är det bal, och jag kan inte påstå att jag har hunnit fixa och dona speciellt mycket, inte så mycket som jag egentligen hade velat göra iallafall.. det får bli som det blir helt enkelt. :)
Vad heter staden mitt i Sverige? :)
tja!
15 maj 2008
Näcken
Älvorna på ängen dansa,
och den bladbekrönta näcken
gigan rör i silverbäcken.
Liten pilt bland strandens pilar
i violens ånga vilar,
klangen hör från källans vatten,
ropar i den stilla natten:
"Arma gubbe! Varför spela?
Kan det smärtorna fördela?
Fritt du skog och mark må liva,
skall Guds barn dock aldrig bliva!
Paradisets månskensnätter,
Edens blomsterkrönta slätter,
ljusets änglar i det höga -
aldrig skådar dem ditt öga."
Tårar gubbens anlet skölja
ned han dyker i sin bölja.
Gigan tystnar. Aldrig näcken
spelar mer i silverbäcken
... kanske är det jag som är kass på att analysera, eller så är det faktiskt svårt. Jag har iallafall kommit en bit på vägen, men är långt ifrån klar. :)
Kanske ska sova på det lite och hoppas på att allting släpper till imorgon. :)
Den där näcken är bra klurig alltså...
tja!
12 maj 2008
Gör jag?
Jag tror jag vet vad jag vill... eller gör jag?
Annars är musik väldigt bra, och där säger jag godnatt!
tja!
11 maj 2008
Ingen rubrik
jaja. känner att det har blivit alldeles för mycket tjat om skolan nu det senaste men just nu är det det enda som rymmer min hjärna.
Imorgon kommer Jessica och Jocke hem igen och då är det dags att flytta hem till mami.. Planet landar 08.55, så säg att dom anländer till lägenheten runt tio kanske.. hm. Jag borde nog sätta igång att städa lite.. Röjde undan det värsta förut innan vi drog till slottskogen för lite grill iofs, så nu ska jag bara packa alla mina grejer och dammsuga, men det kan nog ta sin lilla tid.. Kanske dags att sätta igång nu.. :)
En ny känsla har börjat infinna sig.. det var längesen jag kände mig så här fri.
9 maj 2008
Sex dagar kvar
To Do-listan blir allt kortare och kortare. Det känns skönt, men fortfarande har jag en tung ryggsäck full med stress. Trodde att stressen skulle avta allt eftersom att jag började bli klar. Det blev tvärtom. Ju närmre slutet jag kommer, desto mer stressad blir jag. Kommer förmodligen inte känna mig lugn förrän varenda liten sak är färdig och mössan är på.
Har fått gjort ett arbete och ett prov idag iallafall. Tanken var att jag skulle hunnit med två prov, men jag prioriterade arbetet istället. Provet får bli på måndag eller onsdag istället. Har dessutom ett prov på tisdag också, ett som jag redan har gjort och egentligen inte behöver göra igen. Min lärare har tappat bort det, och inte skrivit upp något resultat. smart!
Sex dagar kvar, nu ska jag plugga.
tja!
7 maj 2008
Kalla mig cp
Oj vad tiden går fort, och vad mycket jag har fått gjort.. Ja! Jag känner faktiskt för en gång skull under min gymnasietid att jag har varit duktig.. Gjorde ett prov igår, två idag.. sen har jag ett imorgon, ett på torsdag, två på fredag, ett på måndag och ett på tisdag.. Sen är det slut.. På proven iallafall... Har fyra inlämningar också.. En hoppas jag att vi slipper göra.. Den känns liten och obetydlig.. :) Jag och amanda ska dessutom hålla vårt aerobicpass på fredag också. Fun, fun! Måste bara öva lite till så alla stegen sitter så vi skulle kunna göra dom i sömnen om det så vore.. Sen nästa fredag drar vi till cypern.. Hoppas på att både hinna ha kalas och bättra på min bränna lite innan dess även om jag vet att det kan bli tajt.. Kalaset känns viktigast att hinna med.. För efter vi har kommit hem kommer all fokus ligga på studenten.. Vill ju faktiskt ha lite födelsedagspresenter också, även om det inte blir på min födelsedag eftersom jag är på cypern då.. :D Balskor måste jag också köpa..
Jag har en ny favoritlåt. Vapnet - Kalla mig. Min sommarplåga! Jao.
Min dagbok, den blev stulen
Dom skrattar åt mig nu
Internet, gör mig känd
Dom laddar ner mig fil för fil
Så dum som jag är
Kan jag inte förstå
Hur jag ska bära mig åt
För allt blir fel
Och nu vet alla om
Vad jag sa till dig
Och nu vet alla om
Vad du sa
Vad du sa
För du är med sidan 3
Och fram till 42
Ett citat, det du sa
Var elakt men så uppenbart
Så simpel som jag är
Kan jag inte förstå
Hur jag ska bära mig åt
För allt blir fel
Och hur du ser på mig
Stämmer ganska bra
Med hur jag ser på mig
Så kalla mig CP
Kalla mig bög
Det kanske är fel
Men en bra metafor
För den jag är
Det jag är
Så dum som jag är
Kan jag inte förstå
Hur jag ska bära mig åt
För allt blir fel
Och hur du ser på mig
Stämmer ganska bra
Med hur jag ser på mig
Så kalla mig CP
Kalla mig bög
Det kanske är fel
Men en bra metafor
Kalla mig CP
Kalla mig bög
Kalla mig CP
Kalla mig bög
Så dum som jag är
Kan jag inte förstå
Hur jag ska bära mig åt
Så dum som jag är
Kan jag inte förstå
Hur jag ska bära mig åt
Kalla mig CP
Kalla mig bög
Kalla mig CP
Kalla mig bög
Godnatt, Tja!
5 maj 2008
He's the song in the car I keep singing
En vecka kvar i lägenheten.. Känns tråkigt men samtidigt lite skönt. Alltid skönt att bo själv, men ganska jobbigt att bo så långt ifrån alla kompisar. Okej, det är inte speciellt långt egentligen men det är så segt att ta sig hem själv när man har vart i lindome på besök, när man är van vid att typ bo grannar med dom.. :) Börjar känna mig riktigt hemma i lägenheten.. en månad har gått så fruktansvärt fort och jag har inte fått gjort ens hälften så mycket som jag hade velat.. Alla mina tre år på gymnasiet har sett mer eller mindre likadana ut.. Ganska slappt i början av året för att sedan sluta med helt sjukt mycket att göra. Och tro mig, men då är det inte bara pågrund av att jag skjuter upp saker jämt och ständigt. Skillnaden mellan det här året och dom andra två är att innan har jag kunnat tänka "det är inte hela världen om jag inte hinner färdigt med exakt allting, jag kan göra det nästa år isåfall..." Nu kommer det inte bli något nästa år, så nu måste verkligen allt, ALLT bli färdigt. 12 dagar har jag på mig att göra 3 inlämnningsuppgifter, varav två är väldigt stora, och 8 prov. Vet faktiskt inte hur jag ska klara detta utan att behöva stoppa tiden. Att sänka ribban lite skulle nog göra att jag hann också, men det vill jag helst inte göra. Varför prestera sämre än vad man egentligen kan? Det vore ju dumt. Förhoppningsvis blir jag iallafall av med minst tre prov denna veckan. Ett imorgon, två på tisdag. Förhoppningsvis även två småprov i svenskan på torsdag. Och sedan är det ju faktiskt inte så mycket kvar men av egen erfarenhet så vet jag att jag på något sätt kommer komma på något så jag inte gör proven då det är tänkt. Jaja. Jag har absolut inte tid att sitta här mer nu. Jag måste ju plugga.. :)
He's the song in the car I keep singing.
Tja!
1 maj 2008
sjuk, sjuk och åter sjuk
Fick reda på att jag hade åkt på en ganska rejäl halsfluss vilket resulterar i att jag ska käka penicillin i tio dagar nu, vilket i sin tur resulterar i att jag missar början utav försäsongsträningen.. Inte alls vad jag hade hoppats på faktiskt.. yeye. mer tid åt pluggandet. Kanske hinner göra klart alla mina arbeten dom här dagarna jag tvingas att ligga hemma då.. :)
Rolig valborg för min del annars.. Fick faktiskt lite ångest när jag såg allt finklätt folk påväg att fira kungens födelsedag.. Inte för att valborg brukar vara något speciellt, och ganska överskattat, hade jag nog kunnat tänka mig att vad som helst iställt för o ligga här o glo på tv.. :P
Tja!
29 apr. 2008
Kändis och utmanare i ett
Var iallafall riktigt trevligt på festen, och jag fick ju inte lite uppmärksamhet för att jag är från göteborg. haha. hade aldrig kunnat tro att göteborgare var så populära i andras ögon. frågan är om det var göteborg i sig eller om det bara var för att en storstadsbo som besökte byn.. Jag kände mig iallafall som en kändis.. ;D
Vaknade på söndagsmorgonen med världens huvudvärk så jag vägrade helt enkelt att vakna, så jag sov lite till. När klockan var tre vaknade jag för fjärde gången och huvudvärken hade börjat gå över, så då gick jag med på att slå upp ögonen på riktigt. Efter en hel del filmtittande bestämde vi oss för att det kanske är dags att få lite mat i magen. Det blev en kebabrulle. :D Sedan var det helt enkelt att bara hoppa på tåget hem till hooden igen. :)
Har blivit en utmanare idag. Kul. Fick även det stora uppdraget att skriva en blogg för laget om försäsongen o så. ojojoj. någon gillar iallafall det jag skriver. haha! ;D
Annars har inte mycket hänt. En del grillning och så vid havet nu när vi äntligen får lite fint väder. :) Skönt!
Nu ska jag plugga, prov på första världskriget imorgon. Känner mig inte speciellt motiverad.
Tja!
25 apr. 2008
....
tja.
18 apr. 2008
Nästan värd medalj, men än kan jag inte känna mig lugn
Idag känner jag mig duktigt. Nästan värd en medalj!
Först o främst fick jag äntligen lämnat in det där jäkla projektarbetet. SKÖNT! sedan fick jag även gjort en svenska uppgift och fyra försäljning och service uppgifter. Massa saker att kryssa för på "to do"-listan. Den är dock fortfarande lång och än kan jag inte känna mig lugn.
tja.
16 apr. 2008
Det är för sent
Det är för sent att ångra, det är för sent att sakna!
tja.
15 apr. 2008
Ett lamt försök till tillfredställelse
Har flyttat in i J&Js lägenhet nu, för att bo här i en månad som sagt.. Väldigt skönt faktiskt även om jag har lite panik över hur jag ska hinna tvätta, städa, diska.. eller orka göra det. :P Diskat har jag iofs redan gjort en gång o tvättid var jag nere o kollade på förut.. fast egentligen är det städa jag behöver göra mest.. fast det kommer nog det med.. :D
Blev ingen skola idag för min del. Jag o hanne lyckades försova oss till klockan tolv, så vi bestämde oss ganska snabbt att det inte var någon idé att åka dit. Istället tog vi cyklarna in till stan för att äta lite frukost följt av lite fönstershoppande, vilket var mycket trevligt eftersom att göteborg bjöd på väldigt fint väder idag. :D
Insåg förut att jag bara har fem veckor kvar i skolan, vilket gjorde att jag överfölls av en väldig panik. Jag har så sjukt mycket att göra, fast jag har inte den blekaste om vart jag ska börja nånstans, eller vad det egentligen är jag måste göra. Känns som att jag kan ge upp hoppet om att få dom betygen jag vill ha, dom jag egentligen kämpar för.
Inom en mycket snar framtid kommer jag förmodligen att slita av mig håret. Blir galen på allt jäkla skolarbete, och tanken på att det kommer komma ännu mer gör mig inte mycket lugnare.
Borde kanske ägna resterande vecka endast åt plugg, få betat av ett o annat arbete. Vilket befrielse det hade varit. Målet den här veckan är nog att göra färdigt en psykologiuppgift som är halvklar, en svenska uppgift som är halvklar och rapportskrivningen om andra världskriget som jag faktiskt började lite på härom dan.
Att få stryka det från "to do"-listan hade nog toppat de flesta känslorna. Att veta att jag är ytterligare ett steg närmre slutet. :D
Det här blev ett lamt försök att göra min läsare nöjda, men det får duga så länge.. Antingen mår jag för bra för att kunna skriva just nu, eller så är jag för stressad.. Jag hoppas på det först nämnda. :P
Nu blev dessutom 27 dresses klar, så nu är det nog dags att spana på den. :D
Tja!
13 apr. 2008
Tidsfördriv
1. Är du snygg? - Snygg är väl att ta i
2. Är du fet? - na, kanske inget fetto
3. Är du smal? - nä, smal skulle jag nog inte kalla mig
4. Är du en sportfåne? - Ja, det skulle jag nog säga att jag var
5. Är du rolig? - haha, ja men absolut.. eeh.
6. Är du sjuk? - Beror på hur man menar, just nu har jag influensa iallafall. ;) haha
7. Är du feg? - Beror på vad det handlar om.. mer blyg skulle jag nog kalla mig isåfall. :)
8. Är du törstig? - Nä, inte det minsta
9. Är du 15 år? - oh, no!
10. Är du rik? - Om det vore så väl
11. Är du fattig? - Jag har så jag klarar mig. :)
12. Är du smart? - Jag är ju inte dum iaf. :D
13. Är du shoppingsugen? - Ja, absolut!
14. Är du retsugen? - Haha, alltid!
15. Är du saknad av någon? - Det hoppas jag. :D
fyra SKULLE
1. Skulle du vilja vara längre? - Ja
2. Skulle du vilja väga mer? - Helst inte..
3. Skulle du vilja ha sex med en kändis? - hm. känns inte om det spelar så stor roll om det är en kändis eller inte.. :)
4. Skulle du vilja dricka dig full nu? - Nae, kanske inte exakt just nu.. :)
Åtta KAN.
1. Kan du vifta på öronen? - jajjemen
2. Kan du slicka dig på näsan? - Nä.. antingen har jag för kort tunga eller för mycket uppåt näsa. :P
3. Kan du kolla i kors med ögonen? - Javisst.
4. Kan du låta bli att prata på 4 timmar? - hm. kanske.. så länge det inte är när jag sover då. :)
5. Kan du vara på en fest utan att dricka? - heh. ja det kan jag.
6. Kan dina vänner lita på dig? - Yes!
7. Kan du tänka dig att pierca dig i naveln? - ja, det skulle jag.. fast helt på undersidan. :)
8. Kan du suga? - Jag hade ju napp när jag var liten, så ja. :)
Fyra antingen eller.
9. Pierca tungan elr näsan? - Har redan i båda
10. Vara seriös eller rolig? - Rolig
11. Brinna upp eller drukna? - Brinna upp
12. Umgås med dina fiender eller föräldrar? - Föräldrar
svara ÄRLIGT.
1. Tycker du om någon just nu? - Ja det gör jag. :)
2. Sol eller måne? - Sol
3. Vinter eller höst? - Vinter och snö! :)
4. Soligt eller regnigt? - Soligt
1. Hur mycket är klocka just nu? - 19.06
2. Fullständigt namn? - Anneli Mari Sandblom
3. Vart vill du bo? - Där jag bor. :)
4. Hur många barn vill du ha? - Två tror jag.
5. Vill du gifta dig? - Ja.
6. Är du kär? - Svår fråga.
7. Favoritårstid? - Svår fråga här med.. Gillar snö så jag kan åka snowboard, men gillar även sommar och värme.. Halva året med snö och halva med värme kanske? :)
Sex har du under dom senaste 24 TIMMARNA.
1. Kysst någon? - Nope.
2. Blivit kramad? - Ja! :D
3. Känt dig fånig? - haha! Ja, verkligen!
4. Saknat någon? - yes.
5. Ljugit? - Nope.
6. Gråtit? - Nope.
tja!
12 apr. 2008
Inledde kvällen med en vurpa med longboard, som förmodligen gav de som såg ett gott skratt. Kvällen fortsatte sedan med grillning och bad i havet, dock inte för min del eftersom att jag fortfarande är sjuk, vid snipen.. När elden började dö ut och kylan kom krypandes åkte vi och bastade istället. Sägs vara bra när man är sjuk, så nu hoppas jag att jag är frisk när jag vaknar imorgon igen... eller sen igen rättare sagt.. När vi sedan tröttnade på värmen begav vi hos hem till Uno för lite dusch, mat och sedan film, donnie darko.
Mitt under filmen händer det otroliga.. Det börjar snöa.. :O Från att ha varit riktigt varmt grillväder till snö på bara några timmar.. och dessutom i april. Det är sanslöst..
Iallafall, när filmen var slut, runt fem snåret var det fortfarande ingen som var trött, så vi satt då och diskuterade filmer tills det var dags för unos pappa att stiga upp och mer eller mindre undra vafan vi gjorde där klockan sex en lördag morgon.. Vi insåg då att det kanske var dags för oss att dra oss.. Efter lite diskussioner om ifall vi skulle åka hem och sova eller hitta på något, blev det till slut det först nämnda.. fast jag är inte trött... men ändå borde jag kanske sova om jag ska orka följa med jessica och joakim till flygplatsen innan det drar till malaysia..
Får nog sätta på en film att somna till eller läsa en bok.. :)
Godnatt iallafall!
Tja!
Förskottsfödelsedagspresent
Fick en lite för tidig födelsedagspresent idag. Millencolins nya album, Machine 15 och en millencolin hood.. Frågan är om det går att få en bättre present än så.. :D
TACK CAMILLA!! :D
tja!
11 apr. 2008
Andra avenyn
Jag är helt såld på andra avenyn igen. Intresset för det började dala ett tag, men nu är det tillbaka igen.. Har sett lite dryg 30 avsnitt på två dagar, och då har flertalet utav dom varit idag. Min tanke var kanske inte riktigt att lägg all min tid på det idag, men är man fast så är man. Förhoppningsvis får jag lite mer gjort imorgon. Målet är att bli helt klar med projektarbetet och förhoppningsvis börja lite på rapportskrivningen i historia också. :) Sedan blir det förhoppningsvis grillning på kvällen om jag mår bättre och om vädret tillåter. :)
På lördag flyttar jag in i sis lägenhet i en månad medan hon och jocke är i malaysia och gottar sig. Ska bli skönt att få bo lite själv, men som den mamma grisen jag är så kommer jag givetvis sakna henne och att bli ompysslad. :D
Nu ska jag återgå till andra avenyn igen, och förhoppningsvis kunna sova snart. :D
tja!
10 apr. 2008
lucky me, lucky you
Hann iallafall spela en cup innan jag blev sjuk igen.. kungshus cup, som vi förövrigt vann! :)
Känner inte alls för att vara sjuk just nu, fast då kan jag iofs passa på att göra alla arbeten jag har att göra i skolan, men jag är för slapp.. Jag orkar helt enkelt inte. Men jag måste.. måste, måste, måste! Bara sex veckor kvar tills alla kurser ska vara avslutade, och tills vi åker till cypern på klassresa. Kanske borde lägga i en högre växel och få en och annan sak gjort.. :)
Morgondagens projekt blir nog att beta av ett eller två arbeten, hade vart skönt att kunna stryka dom från listan. :)
Nu blir det nog att lägga sig under hundra täcken i en tjock päls så jag förhoppningsvis slutar frysa, och samla energi inför imorgon. :)
Tja!
2 apr. 2008
Borde stanna hemma oftare
Har gjort allt i skolan som jag kan göra hittills.. Fast än är jag inte klar på långa vägar.. Måste ha möte med min handledare om projektarbetet, för jag vet inte riktigt vad det är som ska göras mer, sen måste jag få ett godkännande av min historialärare på mitt ämne om andra världskriget för att kunna börja med min rapport.. Men sedan har jag inte så mycket mer att göra. Det känns skönt.. Stressen börjar sakta men säkert att smyga iväg..
När jag hade gjort det jag kunde av skolarbetet fick jag mig ett ryck och började storstäda på mitt rum.. dammsög, dammtorka och moppade golvet.. Gud så fint det blev! :)
Och nu tycker jag nästan att jag är värd att få lägga mig o kolla på film innan träningen ikväll.. :D
sååå. tja! :D
